sobota, 26 stycznia 2019

Czapka dla Blythe :)




włóczka: Greta Multi Natura
druty: 3 mm Knit Pro Karbon
wzór: tutaj (bezpłatny)


Czapeczkę zrobiłam tym samy rozmiarem drutów jak we wzorze - jednak wyszła mi dokładnie na rozmiar głowy lalki Blythe. Prócz zmiany włóczki, myślę że dużą rolę odegrał też sposób przerabiania oczek. W dzianinach przerabianych na prosto wolę stosować oczka tzw. "heretyckie", "babcine" czy też "rosyjskie". Przez to dzianina jest bardziej zwarta, a w ściegu prawym (podwiązkowym) odległości między żeberkami dużo mniejsze. 

Czapkę dziergałam bez większych modyfikacji. Jedynie pod koniec robótki, sprułam ostatnie 4 rzędy i przerobiłam jednak redukując oczka także warkocza. 

Bardzo jestem zadowolona z tej czapki :) Robiłam się super przyjemnie, i ze względu na świetnie opisany, czytelny wzór - i zmiany kolorów we włóczce. 




3 komentarze:

  1. Moją ulubiona tonacja kolorystyczna. Prezentuje się pięknie😊.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna! Bardzo lubię tą włóczkę, fajnie się z niej dzierga, ale też dobrze nosi ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Świetnie napisane.

    OdpowiedzUsuń