sobota, 9 lipca 2016

"Kobiecość nas nie wyklucza" - zaproszenie na warsztaty :)

W czerwcu miałam przyjemność zaprosić Was na warsztaty "Los splótł nasze losy w słusznej sprawie"
Warsztaty odbyły się w piknikowej atmosferze, w jednym z łódzkim parków miejskich. Frekwencja mile mnie zaskoczyła, a prace wykonane przez uczestniczki były piękne! 
Obiecuję że zdam Wam relacje i pokażę zdjęcia... jak tylko chwilę odsapnę po ostatnich wydarzeniach :)

A dziś mam dla Was zaproszenie na kolejne nasze warsztaty :) Tym razem temat "Kobiecość nas nie wyklucza". Temat nie łatwy... ale myślę że musimy zacząć o nim głośno mówić!

Bo rzecz będzie o miesiączkowaniu. Ale nie tym "naszym", komfortowym. Z artykułami higienicznymi na wyciągniecie ręki, dostępnymi wszędzie środkami przeciwbólowymi, wygodnym łóżkiem, termoforem i... tabliczka czekolady. 
Porozmawiamy o kobietach, którym na swój naszyjnik życia "nawlekły niewłaściwy koralik"... Z różnych powodów: czasem ze strachu, rozpaczy, braku innego wyboru... 

Czy wiecie że artykuły higieniczne - takie jak podpaski, szampon, żel pod prysznic czy płyn do prania - to w wiezieniu LUKSUS...? Artykuły te dostarcza rodzina osadzonej (raz na miesiąc paczka do 5 kg). A jeśli kobieta jest samotna? Lub rodzina nie udźwignęła ciężaru jej wyroku...? 
Czy musi być dodatkowo skazana na upokorzenie i bezradność wobec własnej fizjologii...?

Pisałam już Wam o tym 1,5 roku temu. Ale do dziś temat nie chce mi wyjść z głowy... Ile jest takich kobiet, przez wykluczenie społeczne, pozbawionych podstawowych artykułów higienicznych...? W więzieniach, aresztach, ośrodkach dla pomocy postpenitencjarnej, noclegowniach dla bezdomnych? 


Dlatego zapraszam Was serdecznie na wydarzenie grupy Łódźkie Dziewuchy craftują!
Warsztaty "Kobiecość nas nie wyklucza" odbędą się jutro (czyli 10 lipca) w Parku Staromiejskim w Łodzi. Spotykamy się o 15.00 pod zegarem słonecznym. 
Wcześniej w tym samym miejscu, Kolektyw Dziewczyńskie Rozmowy, poprowadzi dyskusję o dziewictwie w kontekście kulturowym i społecznym.


Zarówno spotkanie Kolektywu, jak i warsztaty grupy Łódzkich Dziewuch craftujących są BEZPŁATNE i otwarte dla wszystkich! Na warsztaty zapewniamy materiały do wykonania kwiatowej broszki (oczywiście wszelkie szmatki, koraliki, guziki itp w kolorze czerwonym mile widziane :) ). Jest tylko jedna prośba - zabierzcie ze sobą paczkę podpasek. Albo mydło, Szampon. Żel pod prysznic lub płyn do prania ręcznego. Przekażemy je kobietom, o których prawach jutro będziemy rozmawiać. 






Obie broszki wykonałam z resztek tkanin, włóczek i różnych "przydasi" :) Bardzo lubię takie wyzwania, pobudzają pokłady kreatywności no i są mi bliskie z powodu idei recyklingu.
Piękna tkaninę zasłonową na broszkę oraz resztkę koronki dostałam z pasmenteri (z koszyka resztek). Jutro wykorzystamy m.in. ścinki z szycia królików wielkanocnych z przeznaczeniem na operację bezdomnego psa, czy po prostu niepotrzebne już rzeczy codziennego użytku. Cieszy mnie bardzo, gdy mogę moją pasję wykorzystać w takich celach - by świat choć trochę stał się lepszy...

2 komentarze:

  1. Ciekawy temat warsztatów, niestety za daleko. Owocnych rozmów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wróciłam właśnie z Maroka, tam problemem są dziewczyny/kobiety niezamężne, które zaszły w ciążę. Są całkowicie wykluczone ze społeczeństwa, nawet przez rodziny. Dla takich osób tworzone są tzw. kooperatywy, gdzie uczą się rzemiosła, a przy okazji mają opiekę. Utrzymują się ze sprzedaży tego co zrobią, a także są dofinansowywane przez zamożne kobiety głównie z Europy.

    OdpowiedzUsuń